Sunday 22 January 2012

YB Hamidah sabotaj program PM Najib


Dijangkakan kira-kira 50,000 orang terdiri daripada pemimpin negara dan orang awam dijangka hadir untuk memeriahkan sambutan Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baru Cina 2012 di Sitiawan, Perak, pada 28 Januari ini.

Namun sudah terdapat suara-suara yang menyatakan berlakunya sabotaj dari pihak dalaman pada perayaan sambutan rumah terbuka Tahun Baru Cina tersebut.

Ini kerana semua pemimpin terutama dari parti MCA, Datuk Seri Kong Cho Ha serta Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir akan bersama-sama Perdana Menteri pada hari tersebut.



Setiausaha Agung MCA Datuk Seri Kong Cho Ha dikatakan bakal bertanding di Parlimen Beruas mencabar pemimpin dari DAP.

Cabaran tersebut sekali gus mengugat kedudukan orang kuat DAP iaitu Ahli Parlimen Taiping merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Remis, Nga Kor Ming; Ahli Parlimen Beruas yang juga ADUN Sitiawan, Ngeh Koo Ham.

YB Hamidah sebelum ini telah mengadakan hubungan baik dengan kedua-dua pemimpin DAP tersebut (baca di sini) Hamidah belot kepada PM kerana namanya tidak disenaraikan pada PRU ke 13.



Dalam usaha Barisan Nasional (BN) mencari 40,000 ke 50,000 orang hadir di rumah terbuka Tahun Baru Cina, YB Hamidah pula mengadakan konsert terbesar Jamal Ibdilah di lokasi Ipoh, Perak pada 28 Januari ini.

YB Hamidah kini dilihat cuba mengugut dan sabotaj program PM dan BN Perak, macammana YB Hamidah hendak jadi calon, Zurah 10 dah jadi Midah 7?

No comments:

Post a Comment