Saturday 18 February 2012

YB Hamidah buat hal kerana nama tidak tersenai sebagai calon

Banyak projek Midah ni...

Jahatnya Hamidah Osman. Bila sudah ada ura-ura exco kanan ini tidak tersenarai dalam PRU13 dia mula buat hal.

Pada masa PM turun untuk sambutan Tahun Baru Cina di Sitiawan dulu dia buat konsert Jamal Abdilah di Ipoh, sebagai gerakan sabotaj. Dia tahu kawasan itu penting kerana melibatkan dua kawasan parlimen Lumut dan Bruas. Jadi dia nak gagalkan sambutan rumah terbuka.

Bagaimanapun niat jahatnya gagal dan lebih 60,000 orang hadir. Terkejut beruk Hamidah, adiknya Zurah10 dan punasihat utamanya Parpukari peminum arak tegar itu.

Hari ini bila PM turun ke Gopeng sekali lagi Hamidah buat hal. Mula-mula dia janji dengan pemandu teksi untuk bagi kontrak mengangkut orang ramai ke majlis itu. Tetapi bila adiknya, Zurah10 gagal dapat komisen dari persatuan teksi, exco kanan ini menarik balik keputusan itu.

Bila pemandu teksi marah dan adakan demonstrasi, dia menyalahkan pegawai kerajaan dan menuduh mereka punca masalah itu. Padahal semua kerana Zurah10 tak dapat komisen. Orang tengahnya Parpukari yang terkenal di sekitar Ipoh sebagai kaki dangdut itu pun gila merapu sebab tak dapat bahagian dalam kegiatan itu.

Sebagai ketua wanita Umno Gopeng, dia mula mengugut Ketua Bahagian Hamzah Kassim yang tidak berapa cerdik itu dengan memulaukan program mengibat bendera Umno dan BN di kawasan majlis berkenaan.
Kononnya tanpa campurtangan dia dan Zurah10 program tidak akan berjalan lancar. Dulu Hamidah ni taklah sejahat macam ini, tapi dia dipengaruhi oleh adiknya Zurah10 atas nasihat Parpukari al-stout. Sekarang, Hamidah sanggup buat segala-galanya kerana dia tahu masa depan politiknya malap.

Ada tujuh kes SPRM yang menunggunya. Dia terpaksa mengugut untuk memastikan tiada tindakan diambil terhadapnya dan masih dicalonkan untuk PRU13.

No comments:

Post a Comment