Tuesday 31 January 2012

Nizar bongkarkan rancangan sulit YB Hamidah



Tertarik dengan pada laporan Free Malaysia Today tentang temubual FMT dengan bekas MB Perak Nizar Jamaludin.

Di awal temubual, Nizar kata Zambry bukan pilihan utama untuk jadi MB tapi namanya dimasukkan di minit-minit terakhirnya.

Seterusnya Nizar berkata "Speculation prior to Zambry’s appointment had identified Hamidah Osman, the current Perak Tourism executive councillor, as Nizar’s replacement. (Spekulasi, sebelum perlantikan Zambry, Hamidah Osman, exco Pelancongan, telah dinamakan sebagai Menteri Besar)

Tiba-tiba nama Midah dipetik oleh Nizar, kenapa yer?

Sahlah maklumat yang diterima Midah telah mengadakan pertemuan sulit dengan Nizar, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming di Hotel Syuen baru-baru ini. Pertemuan ini diadakan selepas Midah diberitahu oleh Parpukari namanya tidak disenaraikan dalam senarai calon untuk PRU13.

Pertemuan itu diaturkan oleh adik Midah yang juga pegawai khas exco berpendapatan paling tinggi di Malaysia Zurah 10. Sudah pasti Ngeh dan Nga membayar Zurah10 bagi mengadakan pertemuan ini.

Midah yang memang pakar dalam hal-ehwal lompat melompat akan menggunakan kepakarannya untuk menyediakan tempat lompatan jika BN menang tipis dalam PRU13.

Midah juga perlukan kuasa untuk jual beli kerana dia tahu tujuh kes rasuahnya belum selesai lagi. Dalam tujuh kes ini, lima ada bukti yang kukuh dan tiga darinya melibatkan Zurah 10 secara terus.

Antaranya ialah billboard yang sampai kini Zurah 10 kutip RM15,000 sebulan.

Midah sekarang terpaksa berpaut pada mana-mana akar untuk selamat. Walaupun harta sudah berjuta dikutip melalui seorang usahawan muda yang menjadi runner dan penyimpan wangnya tapi dia masih takut dengan kes rasuahnya.

Sebab itu dia terpaksa berunding dengan pakatan pembangkang bagi membuka ruang yang besar untuk selamatkan dirinya.

No comments:

Post a Comment